Algemene informatie
Ons team staat graag voor u klaar, en maakt uw verblijf zo aangenaam mogelijk. Heeft u vragen? Laat het ons weten, wij helpen u graag.
Komt u met de auto, fiets, boot of wandelend?
Het hotel ligt midden in het centrum van Leiden op loopafstand van alle bezienswaardigheden, winkels, restaurants, musea en het station. De Keukenhof en het strand zijn binnen 30 minuten bereikbaar.
Parkeren kan in Leiden niet (meer) op straat. Wij adviseren u uw auto te parkeren op het Haagweg Parkeerterrein. Dit terrein ligt op ca 800 meter van het hotel, is 24/7 beschikbaar en heeft een gratis shuttle service van en naar ons hotel. Bij uitcheck kunt u bij ons een uitrijkaart kopen tegen een gereduceerd tarief.
Wij zijn goed bereikbaar per boot. Er zijn zijn enkele openbare ligplaatsen in de buurt van het hotel. Deze kunt u niet reserveren maar de ervaring leert dat er voldoende plaatsen zijn. Ook voor fietsers en langeafstandwandelaars liggen wij prima op diverse routes. Overdag genieten buiten de stad en 's avonds slenteren langs terrasjes en lekker een hapje eten!
Voor meer informatie over onze bereikbaarheid, zie onze locatie pagina
In- en uitchecken
U kunt vanaf 15.00 uur inchecken. Als u eerder komt en uw kamer is nog niet beschikbaar, dan kunt u uw bagage vast bij ons achterlaten. Inchecken kan 24 uur per dag. Laat u ons weten als u na 22.00 uur aankomt?
Uitchecken is mogelijk tot 11.00 uur. Wilt u later uitchecken, informeert u dan de dag vóór vertrek tot 18 uur bij de receptie of dat mogelijk is.
Ontbijt
Wij serveren een traditioneel ontbijtbuffet. Dit ontbijt bestaat o.a. uit diverse soorten brood en beleg, koek, crackers, melk, sapjes, gekookte eieren, koffie en thee. Met speciale wensen houden we graag rekening. Laat u ons dat tijdig weten?
Toegang tot internet en WiFi
Er is gratis WiFi in het hele hotel. Ook zijn wij aangesloten op het internationale Eduroam netwerk
Historisch pand
Een historisch pand heeft veel charme: opstapjes, hoekjes, en vooral geen rechte hotelgangen.
Er is geen lift. Er is één kamer op de begane grond, aan de achterzijde van het hotel. Als u deze kamer wilt reserveren, of een andere specifieke kamer wenst, neemt u dan bij reservering contact op met onze Front Desk.
Reserveren
Garanderen van een reservering
Bij reservering vragen wij ter garantie uw creditcard gegevens. De kaart wordt niet vooraf belast, tenzij wij dit nadrukkelijk met u afspreken. Als u geen aanbetaling doet of creditcard gegevens opgeeft, dan is uw kamer niet gegarandeerd. We spreken dan een tijd met u af tot wanneer de kamer voor u beschikbaar is. Na dit tijdstip vervalt uw reservering en kunt u hier ook geen aanspraak meer op maken. We houden ons het recht voor om pre-autorisatie op uw credit card uit te voeren.
Annuleringsvoorwaarden
Een individuele reservering voor een hotelkamer is tot 17.00 uur op de dag vóór aankomstdatum kosteloos te annuleren. Als u niet tijdig annuleert en/of u verschijnt helemaal niet in het hotel, dan brengen wij u de kosten voor de 1e nacht van uw verblijf in rekening als annuleringskosten.
Voor groepen (reserveringen vanaf 4 kamers en/of gegarandeerd door eenzelfde persoon of creditcard) gelden andere annuleringsvoorwaarden conform de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH) van Koninklijke Horeca Nederland. Wij informeren u graag. De UVH zijn bindend.
Betaling
Wij accepteren Visa, Mastercard, Amex en pinbetalingen. Natuurlijk kunt u ook contant afrekenen. Overnachting op factuur achteraf kan alleen als dit minimaal 7 dagen vóór aankomstdatum schriftelijk met u is afgesproken. Wij hanteren een betalingstermijn van 14 dagen na check-out.
Algemene voorwaarden
Op alle overeenkomsten met Hotel Nieuw Minerva zijn de Uniforme Voorwaarden Horeca van de Nederlandse Horeca Federatie van toepassing. De UVH zijn bindend voor iedereen die van onze diensten gebruik maakt.